Projectpartner: Sensodyne

Sensodyne X Mauritshuis 2

"Een unieke samenwerking tussen mondgezondheid en kunstbehoud: Sensodyne en het Mauritshuis verenigen expertise in herstel en bescherming."

De samenwerking tussen Haleon, de maker van Sensodyne en het Mauritshuis draait om een gedeelde visie. Net zoals Sensodyne het gebit beschermt en herstelt, werkt het Mauritshuis dagelijks aan het behoud van wereldberoemde kunstwerken. Het restauratieteam gebruikt geavanceerde technieken om schilderijen te reinigen en te beschermen, net zoals een tandarts gebitten weer in topconditie brengt. Tandenpoetsen en kunstrestauratie? Het lijkt misschien een vreemde vergelijking, maar beide vereisen aandacht, geduld en de hoogste mate van expertise.

Bij zowel Sensodyne als het Mauritshuis draait het om zorg, innovatie en het behouden van waardevolle dingen—of het nu gaat om het verlichten van tandgevoeligheid of het conserveren van culturele schatten. Terwijl de wetenschappers van Sensodyne blijven innoveren om onze mondgezondheid te verbeteren, blijft het Mauritshuis investeren in nieuwe restauratietechnieken om de Nederlandse meesterwerken voor de komende generaties te behouden.

Met deze samenwerking willen Sensodyne en het Mauritshuis laten zien dat zorg voor onszelf en zorg voor onze cultuur hand in hand kunnen gaan. Samen bouwen we aan een toekomst waarin zowel glimlachen als kunst voor altijd kunnen blijven stralen.

Mauritshuis x Sensodyne

Bij zowel Sensodyne als het Mauritshuis draait het om zorg, innovatie en het behouden van waardevolle dingen.

Marco Dorigo - General Manager Benelux van Haleon

Marco Dorigo, General Manager Benelux van Haleon: “Bij Haleon streven we naar voortdurende innovatie om beter aan de behoeften van consumenten te voldoen. Met deze nieuwe campagne willen we de grote zorg en expertise benadrukken die nodig zijn om geavanceerde producten zoals Sensodyne Clinical Repair te ontwikkelen. Deze samenwerking met het Mauritshuis stelt ons in staat om onze innovatieve tandpasta op een verrassende manier te introduceren aan de Nederlandse consument, terwijl we ook bijdragen aan het behoud van de collectie van het Mauritshuis, waar ik enorm trots op ben.”

Kristel van der Linden - Hoofd Business Development

Kristel van der linden, Hoofd Business Development: "Kunst en wetenschap vormen samen verrassende verbindingen. De afgelopen maanden hebben we gezien hoe twee schijnbaar uiteenlopende werelden toch nauw met elkaar verweven zijn. Deze unieke samenwerking inspireert ons om grenzen te verleggen en nieuwe mogelijkheden te ontdekken. Deze samenwerking biedt ons een nieuwe manier om mensen te inspireren met een kijkje achter de schermen.’’