NN Group en Mauritshuis verlengen samenwerking

07 feb 2019

De Vermeerzaal van het Mauritshuis met rechts het wereldberoemde schilderij 'Meisje met de parel'

Sinds 2016 is NN Group trotse partner van het Mauritshuis. Deze succesvolle samenwerking is voor de komende drie jaar verlengd tot en met 2021. Als hoofdsponsor zet NN zich in om een breder en internationaler publiek te enthousiasmeren voor het museum en haar bijzondere collectie. Dit doen we door het mogelijk maken van tentoonstellingen, door het aantrekken van een nieuwe jongere doelgroep en door meer internationale zichtbaarheid te creëren.

Op 30 januari werd in het Mauritshuis het landelijke themajaar Rembrandt & de Gouden Eeuw 2019 geopend door Hare Koninklijke Hoogheid Prinses Beatrix. Onderdeel van de opening is de start van de tentoonstelling Rembrandt en het Mauritshuis. Het Mauritshuis toont hier voor het eerst zijn gehele Rembrandt-collectie in één tentoonstelling, waaronder het laatste zelfportret en De Anatomische les van Dr. Nicolaes Tulp.

Het themajaar is een samenwerking van verschillende musea en steden, waaronder het Fries Museum, het Mauritshuis, Museum Het Rembrandthuis, het Rijksmuseum en Museum de Lakenhal. Tijdens het themajaar sponsort NN de speciale tentoonstelling in het Mauritshuis over een van Rembrandts meest veelzijdige leerlingen Nicolaes Maes.

“Wij zijn trots op de samenwerking met het Mauritshuis en zeer verheugd dat we deze de komende drie jaar continueren. Speciale activiteiten zoals de Maurits& avonden, waar steeds wisselende bekende gastdirecteuren een bijzondere avond verzorgen, zijn een succes gebleken en trekken ook een breed publiek. Dit past bij ons doel om kunst en cultuur toegankelijk te helpen maken voor iedereen en zo een positieve bijdrage te leveren aan de samenleving”, licht Dailah Nihot, lid van de Management Board van NN Group, toe.

NN Group en Mauritshuis verlengen samenwerking

Emilie Gordenker, directeur van het Mauritshuis: 'Het Mauritshuis is dolblij dat de succesvolle partnership met NN Group is verlengd. NN Group speelt een essentiële rol voor de ambities van het Mauritshuis om een steeds breder publiek te bereiken. Wij hebben samen een prachtige samenwerking opgebouwd en verheugen ons om in de komende 3 jaar het verder te ontwikkelen'.

In 2017 werd het partnership van NN Group en het Mauritshuis bekroond met de Bronzen SponsorRing.