NN Group en het Mauritshuis hebben in februari 2016 een meerjarige samenwerkingsovereenkomst gesloten. De samenwerking is erop gericht krachten te bundelen en een breder publiek te enthousiasmeren voor het Mauritshuis. De kern van de samenwerking is het mogelijk maken van tentoonstellingen en het aantrekken van nieuwe doelgroepen voor het Mauritshuis. Onderdeel hiervan is de creatie van een unieke campagne rondom de topstukken van het Mauritshuis, zoals een parallax website over Het puttertje en een zomercampagne met het Meisje met de parel in de hoofdrol. Verder is in juni 2016 het Maurits&-concept gelanceerd; een maandelijks ‘after-work-event’ waarmee NN Group een nieuw en divers publiek voor het Mauritshuis enthousiasmeert.
Uit het juryrapport: 'Een goed uitgewerkt klassiek corporate sponsorship. Het museum kan daarbij rekenen op financiële steun én op corporate expertise van NN Group op het gebied van marketing, CRM en doelgroepenbeleid. Met het innovatieve concept Maurits& krijgt dit sponsorship een verrassende twist. Maurits& is een goed uitgewerkt innovatief concept, dat het Mauritshuis en zijn collectie voor een wezenlijk jongere groep Nederlanders aantrekkelijk maakt. Het heeft alles in zich om nog verder te groeien.'
Maurits&
Iedere tweede donderdagavond van de maand organiseert het Mauritshuis in samenwerking met NN Group Maurits&. Tijdens deze avonden kunnen bezoekers op een inspirerende manier kennis maken met de collectie. Door de wisselende ‘Donderdagavonddirecteur’, een spraakmakende persoonlijkheid die een bijzondere band heeft met het Mauritshuis, krijgt de bezoeker van Maurits& iedere maand een totaal andere beleving. Een indrukwekkend aantal bekende en minder bekende persoonlijkheden is al voor één avond directeur geweest van het Mauritshuis tijdens Maurits&. Onder anderen Eva Jinek, Jan Taminiau, Mark Rutte, Pat Smith, prinses Laurentien, Andre Kuipers, Robert Kranenborg, Neelie Kroes en Abdelkader Benali ontvingen voor een avond de sleutel van het museum. De eerstvolgende Maurits& avond is op donderdag 14 december en wordt ingevuld door Dominic Seldis, cellist en jurylid van tv programma Maestro.
SponsorRing
De SponsorRingen worden jaarlijks uitgereikt aan bedrijven met de beste sponsorcases in Nederland. De prijs wordt dit jaar voor de 18e keer uitgereikt. Cases kunnen worden ingezonden in vijf categorieën: Entertainment, Kunst & Cultuur, Maatschappij, Media en Sport.