Presskit Neuro-onderzoek Meisje met de parel

Campagnevideo Mauritshuis Can't Take My Eyes Off You

Neuro-onderzoek wijst uit, dat het kijken naar een echt schilderij in het Mauritshuis het brein op een andere wijze activeert dan wanneer een reproductie van dat schilderij wordt getoond. De kijker heeft een tien keer sterkere emotionele reactie wanneer degene oog in oog staat met het schilderij in het museum. Het is de eerste keer dat het Mauritshuis een onderzoek op deze manier naar zijn schilderijen heeft laten uitvoeren.

Op deze pagina vind je de persberichten die over het Neuro-onderzoek zijn verschenen. Ook vind je hier beeldmateriaal en aanvullende informatie.

Let op: deze afbeeldingen zijn uitsluitend bedoeld voor publicaties over het Mauritshuis en onze collectie. Ze mogen niet worden gebruikt voor commerciële doeleinden. Ook vragen we je om bij de afbeeldingen altijd de bijgeleverde credit lines te vermelden. Heb je vragen hierover? Neem contact op met: pressoffice@mauritshuis.nl

Can’t take my eyes off you

Campagnevideo van het Neuro-onderzoek

Download het onderzoek

Neuro Onderzoek

Download het onderzoek

Downloadbaar beeldmateriaal Neuro-onderzoek

Meisje Met De Parel Sustained Attentional Loop

Download de beelden

Neem bij aanvullende verzoeken contact op via pressoffice@mauritshuis.nl

B-roll neuro-onderzoek

Mauritshuis Neuro Proefpersoon1

Proefpersoon 1

Mauritshuis Neuro Proefpersoon2

Proefpersoon 2

Mauritshuis Neuro Proefpersoon3

Proefpersoon 3